Skip to content

Algemene
voorwaarden

Bent u benieuwd wat u als ondernemer mag verwachten van Zaal Design? We vertellen u er graag meer over in onze algemene voorwaarden.

Artikel 1 Over Zaal Design

Zaal Design is een eenmanszaak gevestigd aan de Johannes Postlaan 71, 2742 TZ  Waddinxveen. Jan Zaal is eigenaar van Zaal Design.

Zaal Design is een professioneel grafisch ontwerpbureau met meer dan 45 jaar ervaring “in huis”. Het bureau is in juni 2009 gestart door Jan Zaal. Na ruim 40 jaar in het “grafische” werkzaam te zijn geweest, was voor hem de tijd gekomen om zijn ervaring om te zetten in dienstverlening aan startende ondernemers, gevestigde bedrijven, verenigingen en particulieren.

Zaal Design is gespecialiseerd in het leveren van grafische ondersteuning aan startende ondernemers. Met onze expertise op het gebied van logo’s, huisstijlen, folders, flyers en websites helpen wij startende ondernemingen om zich visueel te onderscheiden.

Met meer dan 45 jaar ervaring is Zaal Design een betrouwbare partner. Met een uitgebreid netwerk van grafische specialisten kan elke klus kan worden geklaard. Zaal Design kenmerkt zich door de informele en persoonlijke benadering en bouwt graag langdurige relaties op met zijn klanten.

Dit is onze website: zaaldesign.nl.

U kunt ons op de volgende manieren bereiken:

KvK-nummer:  54185173
Btw-nummer:  NL001241075B45

Artikel 2 Definities

In deze algemene voorwaarden komen een aantal begrippen vaker voor. Hieronder vindt u  de uitleg van deze begrippen.

Met de begrippen wij, ons en onze, bedoelen we Zaal Design, zoals omschreven in artikel 1 van deze voorwaarden. Wij zijn de gebruiker van deze algemene voorwaarden.

Met u en uw bedoelen we de wederpartij, de rechtspersoon of natuurlijk persoon, handelend vanuit bedrijf of beroep en aan wie Zaal Design een aanbod uitbrengt en/of met wie Zaal Design een overeenkomst heeft gesloten of wenst te sluiten.

Met het begrip partijen bedoelen we u en ons samen.

Met een dag bedoelen we een kalenderdag, dus geen werkdag.

Spreken we over een dienst, bedoelen we een opdracht; iedere op grond van een overeenkomst door ons te verrichten of verrichtte werkzaamheid.

Met schriftelijk bedoelen wij op papier of per e-mail.

Artikel 3 Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen, al onze offertes, zo ook op alle overeenkomsten die wij met u sluiten. Ook wanneer er sprake is van meerwerk of een vervolgopdracht zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Ook wanneer wij bij de uitvoering van onze overeenkomst gebruik maken van de diensten van derden, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing.

Van deze algemene voorwaarden kan slechts afgeweken worden indien partijen dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen. Als we met afspraken maken die afwijken van deze algemene voorwaarden, geldt de afwijking alleen voor de overeenkomst waarvoor die afwijking is overeengekomen. U kunt zich niet beroepen op die afwijking bij andere (toekomstige) overeenkomsten met ons.

Wij mogen onze algemene voorwaarden eenzijdig wijzigen of aanvullen. Wijzigingen en/of aanvullingen, klein van aard en/of ondergeschikt belang mogen wij altijd doorvoeren. Als het om ingrijpende wijzigingen gaat en aantoonbaar in uw nadeel, zullen wij dit eerst met u bespreken.

Uw (algemene) voorwaarden zijn niet van toepassing op overeenkomsten die u met ons sluit.

Als een of meerdere bepalingen uit deze algemene voorwaarden op enig moment gedeeltelijk of geheel nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Partijen gaan in overleg om nieuwe bepalingen overeen te komen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen. Het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen zullen zo veel als mogelijk gerespecteerd worden.

Artikel 4 Offerte, overeenkomst en bevestiging

In beginsel vragen wij geen vergoeding voor het opstellen van een offerte.

Al onze offertes zijn vrijblijvend, behalve als we dit uitdrukkelijk anders in de offerte vermelden.

Als onze offerte een vrijblijvend aanbod bevat en dit aanbod door u wordt aanvaard, hebben wij het recht dit aanbod binnen 5 dagen na uw aanvaarding te herroepen.

Is een offerte maar voor een bepaalde tijd geldig of zitten er bepaalde voorwaarden aan vast, dan zullen wij dit uitdrukkelijk in de offerte vermelden.

Hebben wij voor u een samengestelde offerte gemaakt, zijn wij niet verplicht tot het verrichten van slechts een gedeelte van de opdracht als u slechts een gedeelte van de offerte accepteert. Met een samengestelde offerte bedoelen we dat we u in één offerte een combinatie van meerdere diensten hebben aangeboden.

Is er sprake van een kennelijke fout of een kennelijke vergissing in onze offerte, dan zijn wij niet gebonden aan deze offerte.

Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten die u met ons sluit.

Een overeenkomst komt pas tot stand nadat u onze offerte schriftelijk heef aanvaard en heeft voldaan aan de (eventueel) gestelde voorwaarden. Wij sturen u hiervan een bevestiging per e-mail. De overeenkomst komt niet tot stand als wij deze na uw aanvaarding alsnog herroepen.

Wij baseren onze offertes op uw wensen en op alle informatie en de gegevens die u aan ons verstrekt. U bent daarom verplicht alle relevante informatie over de opdracht aan ons door te geven. Doet u dat niet en blijkt achteraf dat de offerte daardoor niet alle noodzakelijke werkzaamheden omvat, dan beschouwen wij deze extra werkzaamheden als meerwerk.

Het kan zijn dat u geen offerte heeft ontvangen van ons, maar dat wij wel werkzaamheden voor u uitvoeren. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van spoed. In zulke gevallen komt de overeenkomst tussen u en ons tot stand op het moment dat wij starten met de werkzaamheden in uw opdracht. De werkzaamheden worden dan op basis van ons vaste uurtarief aan u in rekening gebracht.

Artikel 5 Uitvoering van de overeenkomst

Met de uitvoering van de overeenkomst starten wij zo spoedig mogelijk nadat wij de schriftelijke opdrachtbevestiging én, indien van toepassing, uw (aan)betaling hebben ontvangen.

Wij zullen de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Wij hebben daarbij de vrijheid om de opdracht naar eigen inzicht invulling te geven.

Wij maken bij de uitvoering van onze overeenkomsten gebruik van (de diensten van) derden.

Om de overeenkomst uit te voeren hebben wij tijdig bepaalde gegevens, documenten, materialen en/of informatie nodig van u. Natuurlijk geven we dat bij u aan. Het blijft echter uw eigen verantwoordelijkheid deze gegevens, materialen, documenten en/of informatie tijdig met ons te delen als u redelijkerwijs kunt begrijpen dat wij deze nodig hebben voor de uitvoering van de overeenkomst. Doet u dit niet, dan hebben we het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de kosten die voortkomen uit de vertraging bij u in rekening te brengen.

Als de overeenkomst zich daartoe leent, kunnen we de uitvoering van de overeenkomst opdelen in fasen. Iedere fase moet u na het afronden eerst goedkeuren. Nadat we uw schriftelijke goedkeuring hebben ontvangen, starten we met de uitvoering van de volgende fase. Ontvangen wij geen mededeling over de afgeronde fase binnen zeven dagen, dan wordt de afgeronde fase beschouwd als goedgekeurd. Keurt u de afgeronde fase niet goed, moet u ons dit binnen 7 dagen schriftelijk melden, voorzien van een gedetailleerde beschrijving en worden correcties, mits mogelijk, door ons uitgevoerd volgens de bepalingen uit artikel 6.

De overeenkomst voeren wij enkel ten behoeve van u uit. Derden kunnen aan de inhoud van de door ons verrichte werkzaamheden geen rechten verlenen, onder welke naam of titel dan ook.

Artikel 6 Correctierondes, meerwerk en resultaat

Bij het uitvoeren van de overeenkomst zullen we, waar passend, een concept- en/of tekstversie van het resultaat aan u beschikbaar stellen. Vanaf dat moment heeft u de mogelijkheid om correcties uit te laten voeren. Tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen geldt dat er per overeenkomst één correctieronde plaatsvindt. Indien u meer correctierondes wenst, zullen deze in rekening worden gebracht en worden deze gezien als meerwerk.

Meerwerk kan ook ontstaan door bepaalde omstandigheden of feiten die niet bekend waren op het moment van het tot stand komen van de overeenkomst. Ook kan meerwerk ontstaan doordat u niet of niet tijdig de gegevens, documenten, materialen en/of informatie conform artikel 5 heeft aangeleverd. Als u extra of aanvullende diensten of werkzaamheden wenst af te nemen kan dit ook leiden tot meerwerk. Meerwerk wordt op basis van een vast uurtarief in rekening gebracht, tenzij we hierover met u andere afspraken maken.

Nadat we de overeenkomst hebben uitgevoerd, leveren we het resultaat daarvan aan u op. Wij doen ons uiterste best om rekening te houden met uw (specifieke) wensen. Wij kunnen natuurlijk nooit garanderen dat het resultaat ook volledig uw smaak is. Smaak is immers persoonlijk.

Nadat u het resultaat heeft ontvangen, heeft u zeven dagen de tijd om alles na te kijken en indien van toepassing, te testen of het geleverde klopt met de afspraken uit de overeenkomst. Als er een gebrek is, moet u ons dit direct schriftelijk melden zodat wij tot herstel kunnen overgaan. Bovenstaande is niet van toepassing op geleverd drukwerk.

Ontvangen wij geen mededeling over het resultaat binnen zeven dagen, dan wordt het resultaat beschouwd als geaccepteerd.

Heeft u het resultaat geaccepteerd en wenst u nadien alsnog veranderingen te laten uitvoeren, worden deze werkzaamheden berekend als meerwerk, op basis van een vast uurtarief, tenzij anders overeengekomen.

Hebben wij voor u (uw bedrijf) een website gebouwd, dan heeft u tot 7 dagen na de oplevering van het resultaat de mogelijkheid om niet zichtbare gebreken te melden bij ons. Dit doet u door het gebrek schriftelijk te melden bij ons, voorzien van een gedetailleerde beschrijving. Wij zullen de oorzaak van het mogelijke gebrek onderzoeken. Achten wij het gebrek toerekenbaar aan ons, zullen wij het gebrek kosteloos herstellen.

Artikel 7 Drukwerk

Indien wij uw drukwerk verzorgen, ontvangt u van ons eerst een conceptversie. Deze conceptversie dient u nauwkeurig te controleren op eventuele onjuistheden. Dit valt volledig onder uw verantwoordelijkheid. Zodra wij uw akkoord hebben ontvangen, geven wij de opdracht aan de dienstdoende drukkerij. Reeds geleverd drukwerk wordt niet retour genomen. U heeft bovendien geen recht op enige vorm van restitutie indien er, ondanks uw nauwkeurige controle, toch sprake blijkt te zijn van onjuistheden in/aan het drukwerk.

Indien wij de conceptversie voor een nieuwe oplage dienen te herzien, zal dit gezien worden als meerwerk.

Artikel 8 Uitvoeringstermijnen

Als wij bepaalde uitvoeringstermijnen overeenkomen, dan zijn deze termijnen altijd indicatief.

Een overeengekomen uitvoeringstermijn begint ook pas te lopen op het moment:

dat wij van u alle gegevens, documenten, materialen en/of informatie hebben ontvangen die nodig zijn voor de uitvoering van de overeenkomst en/of;
indien we dat zijn overeengekomen, wij uw (aan)betaling hebben ontvangen op onze rekening en/of;
u heeft voldaan aan (eventuele) overige gestelde voorwaarden.
Tot dat moment hebben wij het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten. Als hier kosten uit voortvloeien, dan brengen we deze bij u in rekening. Hiervoor hanteren wij het op dat moment het geldende uurtarief excl. btw.

Artikel 9 Prijzen en betaling

Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn alle prijzen exclusief:

  • btw;
  • andere heffingen van overheidswege;
  • eventuele kosten die wij maken bij het uitvoeren van de opdracht.

Wij hebben het recht onze prijzen tussentijds aan te passen. Wij zullen dit vooraf aan u melden. Indien u niet akkoord gaat met de prijswijziging, heeft u het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. In dat geval zullen we de reeds verrichte dienst en/of arbeid tot het moment van ontvangst van ontbinding in rekening brengen tegen het oude uurtarief.

Onze facturen ontvangt u digitaal.

Als wij met u een vooruitbetaling hebben afgesproken, starten wij niet met de uitvoering van de overeenkomst zolang wij de vooruitbetaling nog niet hebben ontvangen. Betaalde voorschotten worden in mindering gebracht op de factuur.

Voor vaste abonnement-diensten ontvangt van ons ieder maand/jaar een factuur. Deze dient u bij vooruitbetaling te voldoen.

Komen wij overeen dat u achteraf mag betalen, dan hanteren wij een betalingstermijn van 14 dagen, te rekenen vanaf de factuurdatum, tenzij wij uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen met u. U dient het volledige bedrag, inclusief btw over te boeken op onze bankrekening binnen de betalingstermijn.

Als u niet op tijd betaalt, dan zullen we u hierop wijzen. Dan krijgt uj nog eens een termijn van 8 dagen om aan uw betalingsverplichting te voldoen. Als u dan nog steeds niet heeft  betaald, bent u ons na het verstrijken van die 8 dagen de wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag tot het moment dat u het bedrag alsnog voldoet. Ook kunnen wij de door ons gemaakte buitengerechtelijke incassokosten bij u in rekening brengen.

Deze incassokosten bedragen maximaal:

  • 15% over openstaande bedragen tot € 2500,00;
  • 10 % over de daaropvolgende € 2500,00 en;
  • 5 % over de volgende € 5000,00;
  • met een minimum van € 75,00.
Artikel 10 Intellectueel eigendomsrecht

Intellectueel eigendomsrecht is een verzamelnaam voor rechten die rusten op een werk in de zin van art.10 Auteurswet. Ze beschermen degene die het werk heeft gemaakt tegen het gebruik, kopiëren of exploiteren van dat werk door anderen zonder toestemming van de maker.

Alle intellectuele eigendomsrechten die voortvloeien uit de overeenkomst komen aan ons of onze licentiegevers toe. Dit geldt ook voor niet uitgevoerde concepten en/of voorstellen. U mag dus niet zonder onze schriftelijke toestemming het werk verveelvoudigen, openbaar maken, bewerken of wijzigen, tenzij wij dit uitdrukkelijk zijn overeengekomen.

Intellectuele eigendomsrechten die voor de totstandkoming van de overeenkomst aan u toebehoorden blijven van u. Hierbij kunt u denken aan foto’s die u zelf heeft gemaakt. Intellectuele eigendomsrechten die voor de totstandkoming van de overeenkomst aan derden toebehoorden blijven van derden. Hierbij kunt u denken aan foto’s die anderen hebben gemaakt.

Als u ons voorschrijft bepaalde gegevens, documenten, materialen en/of informatie te gebruiken, dan is het uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u altijd een geldige licentie heeft voor het gebruik daarvan. U vrijwaart ons van alle aanspraken in verband met de voornoemde gegevens, documenten, materialen en/of informatie.

Het plegen van onderzoek door ons naar het bestaan van mogelijke intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door u geleverde materialen maakt geen deel uit van de overeenkomst. 

Tenzij het werk zich daar niet voor leent, hebben wij het recht onze naam op of bij het werk te (laten) vermelden of verwijderen.

Voor iedere inbreuk op het intellectueel eigendomsrecht, brengen wij driemaal de gebruikelijke vergoeding (voor een dergelijke vorm van gebruik) in rekening, waarbij wij niet het recht op vergoeding verliezen van eventuele overige geleden schade, waaronder directe en indirecte schade alsmede de daadwerkelijke gerechtelijke- en buitengerechtelijke kosten.

Artikel 11 Licenties

Wanneer u volledig heeft voldaan aan uw verplichtingen uit de overeenkomst verkrijgt u een niet-overdraagbare, niet-exclusieve licentie tot het gebruik van het resultaat conform overeenkomst, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

Bronbestanden blijven in bezit en eigendom van Zaal Design, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel 12 Garanties

Wij staan ervoor in dat onze producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Wij zorgen dat uw website volgens de specificaties wordt opgeleverd. Wij kunnen echter nooit garanderen dat de website in alle gevallen optimaal zal werken in samenhang met andere soorten of nieuwe versies van web-en internetbrowsers en eventuele andere programmatuur en/of (rand)apparatuur. 

Wij geven geen garantie op producten of diensten van derden, ongeacht of ze via ons zijn geleverd.

Wij garanderen dat het door ons geleverde resultaat geen inbreuk maakt op het intellectuele eigendomsrecht van een derde, een en ander met inachtneming van artikel 10. In geval van schending zullen wij de inbreuk makende componenten verwijderen en/of dusdanig aanpassen dat het gebruik van het resultaat geen inbreuk meer maakt op het intellectuele eigendomsrecht. Dit recht vervalt wanneer u zelf aanpassingen of verwijderingen (laat) doet.

Artikel 13 Aansprakelijkheid

Wij zijn uitsluitend aansprakelijk indien en voor zover in dit artikel vermeld.

Wij zijn enkel aansprakelijk wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst aan onze zijde als u ons onverwijld, deugdelijk en schriftelijk in gebreke stelt, ons daarbij een redelijke termijn gunt om de toerekenbare tekortkoming te herstellen en wij na het verstrijken van die redelijke termijn nog steeds toerekenbaar tekortkomen. 

Wij zijn niet aansprakelijk voor:

  • uw fouten of tekortkomingen in de informatie, gegevens of het materiaal dat u ons heeft voorgeschreven of verstrekt;
  • misverstanden, fouten of tekortkomingen ten aanzien van de uitvoering van de overeenkomst indien deze hun aanleiding of oorzaak vinden in uw handelingen;
  • fouten of tekortkomingen van, door of namens u ingeschakelde derden;
  • fouten of tekortkomingen door achterstallig onderhoud;
  • fouten of tekortkomingen door wijzigingen in het resultaat door u en door u ingeschakelde derden;
  • taalkundige en/of grammaticale fouten in het resultaat;
  • taalkundige en/of (grammaticale) fouten in drukwerk dat u vooraf ter controle heeft ontvangen en heeft goedgekeurd;
  • schade ontstaan doordat derden zich onbevoegd toegang verschaffen tot de geleverde prestatie (hacken);
  • tegenvallende resultaten op basis van advies door ons aan u verstrekt;

Met uitzondering van gevallen van opzet of bewuste roekeloosheid aan onze zijde, is de aansprakelijkheid voor schade beperkt tot de overeengekomen prijs in het kader van deze overeenkomst. Is er sprake van een overeenkomst van bepaalde termijn, dan is de hoogte van de aansprakelijkheid beperkt tot de overeengekomen prijs gedurende drie maanden voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis.

Wij zijn alleen aansprakelijk voor aan ons toe te rekenen directe schade. Aansprakelijkheid voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie is uitgesloten. Elke aansprakelijkheid vervalt na één jaar vanaf het moment dat de overeenkomst is voltooid. 

Na het voltooien van de opdracht worden de gebruikte materialen en gegevens aan u overgedragen en maximaal 6 maanden op onze systemen bewaard. Na 6 maanden worden de materialen en gegevens van onze systemen verwijderd. Voor een vervolgopdracht waarin deze materialen opnieuw moeten worden gebruikt dient u de overgedragen materialen en gegevens aan ons te verstrekken. Indien deze materialen en gegevens niet meer beschikbaar zijn zullen wij deze opnieuw, tegen de op dat moment geldende tarieven, vervaardigen.

U vrijwaart ons tegen alle aanspraken van derden, de (redelijke) kosten van juridische bijstand daaronder inbegrepen, die op enigerlei wijze voortvloeien uit de overeenkomst tussen u en ons, behoudens opzet of grove schuld aan onze zijde.

Tekortkomingen in de nakoming van de overeenkomst kunnen niet aan ons worden toegerekend, als zij niet te wijten zijn aan onze schuld, noch krachtens de wet, de overeenkomst of in het verkeer geldende opvattingen voor onze rekening komen (overmacht).

Artikel 14 Overmacht

Wanneer er sprake is van overmacht aan onze kant, hebben wij de mogelijkheid de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk op te schorten. Wij zullen u hier tijdig schriftelijk over informeren. Als nakoming door overmacht langer dan één maand onmogelijk is of blijvend onmogelijk is, dan kan de overeenkomst ontbonden worden door zowel u als door ons. We zullen dan de reeds verrichte dienstverlening en/of arbeid tot het moment van ontbinding in rekening brengen aan u. U heeft daarbij geen recht op enige vorm van (aanvullende) schadevergoeding.

Artikel 15 Opschorting, opzegging en ontbinding van de overeenkomst

Wij kunnen de overeenkomst opschorten of met directe ingang ontbinden als: 

  • u niet, niet volledig of niet tijdig uw verplichtingen uit de overeenkomst nakomt;
  • wij na het sluiten van de overeenkomst kennis hebben genomen van omstandigheden waardoor wij een goede grond hebben te vrezen dat u uw verplichtingen niet zal nakomen;
  • door vertraging aan uw zijde niet langer van ons kan worden verwacht dat wij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zullen nakomen;
  • als er zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is.

Kunnen wij de opschorting of de ontbinding u toerekenen, dan hebben wij het recht de eventuele schade die wij daardoor lijden op u te verhalen.

Kunnen wij de opschorting of ontbinding niet aan u toerekenen en indien door ons nog geen werkzaamheden zijn verricht maar u inmiddels wel een (aan)betaling heeft overgeboekt op onze rekening dan zullen wij deze (aan)betaling binnen tien dagen naar uw rekening terugboeken. Zijn er inmiddels wel al werkzaamheden door ons verricht, dan houden we het recht deze werkzaamheden in rekening te brengen op basis van het aantal gewerkte uren en tegen het geldende uurtarief. Heeft u inmiddels een (aan)betaling overgeboekt op onze rekening, dan zal deze met het factuurbedrag verrekend worden of het zal in mindering worden gebracht. Blijft er daarna nog een saldo over, ten gunste van u, dan zullen we dit binnen tien dagen naar uw rekening terugboeken.

In geval van liquidatie, een (aanvraag van) surseance van betaling of faillissement, van beslaglegging aan uw zijde of bent u aangewezen op schuldsanering, oftewel kunt u niet meer vrijelijk over uw vermogen beschikken, dan staat het ons vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen. Wij zijn u in dat geval geen schadevergoeding verschuldigd. Eventuele vorderingen die wij op u hebben worden in genoemde situaties onmiddellijk opeisbaar.

Wanneer wij voor u bij herhaling soortgelijke werkzaamheden verrichten, dan is er sprake van een duurovereenkomst, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Een duurovereenkomst kan door u alleen worden beëindigd door schriftelijke opzegging op voorwaarde dat u daarbij rekening houdt met een redelijke opzegtermijn van één (1) maand. Gedurende deze maand, blijft u de gebruikelijke hoeveelheid werkzaamheden afnemen of wij worden door u financieel gecompenseerd. Deze financiële compensatie zal bij opzegging eenmaal het (gemiddelde) (maand)factuurbedrag bedragen.

Heeft u de offerte schriftelijk bevestigd, heeft u tevens zorggedragen voor de (aan)betaling en wilt u de overeenkomst direct daarna, maar ten laatste binnen 5 werkdagen na bevestiging, alsnog geheel of gedeeltelijk opzeggen, dan worden de reeds verrichtte diensten, vermeerderd met eventuele aan- of afleveringskosten aan u in rekening gebracht. De kosten voor deze diensten worden berekend aan de hand van het aantal gewerkte uren tegen het geldende uurtarief. Wanneer u drukwerk heeft besteld en uw bestelling is doorgegeven, is het niet meer mogelijk om uw schriftelijke bevestiging alsnog geheel of gedeeltelijk te annuleren.

Is er sprake van ontbinding van de overeenkomst en heeft u al (tussentijdse) resultaten ontvangen, dan is het u niet (langer) toegestaan deze te gebruiken, tenzij wij (inmiddels) voor deze (tussentijdse) resultaten naar rato een financiële vergoeding hebben ontvangen en wij u daarbij uitdrukkelijk en schriftelijk toestemming hebben verleend dat u deze resultaten (alsnog) mag gebruiken.

Artikel 16 Wijzigen van de overeenkomst

Het is toegestaan de overeenkomst te wijzigen, maar enkel na toestemming daartoe door ons. Wij hebben het recht een verzoek tot wijziging te weigeren, zonder daarmee in gebreke te komen of ons recht op betaling voor de verrichte arbeid binnen de oorspronkelijke overeenkomst te verliezen. 

Als een wijziging aan ons valt toe te rekenen, dan brengen wij de meerkosten die ontstaan door de wijziging niet in rekening bij u.

Het kan zijn dat bepaalde omstandigheden of feiten niet bekend waren op het moment dat de overeenkomst tussen u en ons tot stand kwam. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst bepaalde omstandigheden of feiten bekend worden die de uitvoering van de overeenkomst bemoeilijken of beletten, dan hebben wij het recht de inhoud van de overeenkomst te wijzigen zodat wij de overeenkomst, indien mogelijk, alsnog kunnen uitvoeren. Ontstaat hierdoor meerwerk, dan wordt dit op basis van een vast uurtarief extra bij uu in rekening gebracht.

Ook hebben we in zo een geval het recht de overeenkomst te ontbinden en de reeds verrichte arbeid in rekening te brengen bij u.

Indien u niet akkoord gaat met de wijziging heeft u het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden, waarbij de reeds verrichte arbeid tot het moment van de ontvangst van de ontbinding in rekening wordt gebracht door ons.

Artikel 17 Geheimhouding

Wanneer partijen tijdens de uitvoering van de overeenkomst kennisnemen van bepaalde informatie van de andere partij waarvan ze (redelijkerwijs kunnen ) weten dat het een vertrouwelijk karakter heeft, maken zij deze informatie op geen enkele manier bekend aan derden. Een uitzondering hierop geldt wanneer een wettelijk voorschrift of uitspraak van de rechter tot bekendmaking verplicht.

Wij behouden het recht om de door de uitvoering van de overeenkomst toegenomen kennis ten behoeve van andere klanten te gebruiken. Hierbij zullen wij uw vertrouwelijke informatie nioot delen met derden.

De verplichting tot geheimhouding blijft bestaan na beëindiging van de overeenkomst voor zolang als de partij die de informatie heeft gegeven, aanspraak kan maken op het vertrouwelijke karakter van de informatie.

De verplichting tot geheimhouding geldt ook voor werknemers en eventueel ingeschakelde derden van elke partij.

Wij mogen het resultaat van de overeenkomst gebruiken voor promotiedoeleinden. Hierbij zal geen vertrouwelijke informatie worden gedeeld.

Artikel 18 Klachten

Mocht u een klacht hebben over de uitvoering van de overeenkomst, dan vinden we dat natuurlijk jammer. Wij hebben een klachtenprocedure voor zulke gevallen.

Het is uw verantwoordelijkheid om een klacht binnen bekwame tijd, nadat u een gebrek heeft geconstateerd, schriftelijk aan ons te melden. Uw dient uw klacht volledig en duidelijk te omschrijven.

Binnen 14 dagen nadat wij uw klacht hebben ontvangen ontvangt u van ons een reactie.

U moet ons in ieder geval vier weken de tijd geven om een klacht in onderling overleg met u op te lossen. Na deze termijn van vier weken ontstaat een geschil.

Artikel 19 Privacy beleid

Wij vinden uw privacy heel belangrijk en gaan dan ook zorgvuldig om met uw gegevens. Hoe we dat doen kunt u lezen in ons privacyverklaring op onze website.

Uw gegevens worden slechts opgeslagen en gebruikt ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 20 Geschillen

Op overeenkomsten tussen u en ons waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De wet bepaalt, welke rechter bevoegd is kennis te nemen van een geschil.

Zaal Design, Algemene Voorwaarden, Januari 2025.

Bericht typen
Vraag gerust
Goedendag,
Waar kan Zaal Design je mee van dienst zijn?
copyright

2024 Zaal Design

Privacyverklaring